سی پلاس پلاس ++C

سی پلاس پلاس ++C یادگیری یک زبان برنامه نویسی دید ما را به علم کامپیوتر بسیار گسترده تر می کند. از طرفی برنامه نویسی نحوه فکر کردن را به ما می آموزد. عمومیت زبان تاریخچه سی پلاس پلاس ++C در میان زبان های برنامه نویسی بسیار بالا است و می تواند به عنوان اولین زبان […]

برنامه نویسی Opengl

برنامه نویسی OpenGL   قبل از پرداختن به برنامه نویسی Opengl ، ابتدا از نام OpenGL شروع می کنیم که نشان دهنده مفهوم آن نیز می باشد ، OpenGL مخفف کلماتLibrary Graphic source Open می باشد ، خوب ابتدا مختصري درباره نرم افزار هاي source open یا همان متن باز توضیح می دهیم : حتما […]

محیط برنامه نویسی آنلاین | کامپایلر آنلاین

  محیط برنامه نویسی آنلاین | کامپایلر آنلاین برای 44 زبان برنامه نویسی تیم انفورماتیک پی استور یک محیط برنامه نویسی آنلاین و کامپایلر برنامه های مختلف را در همین سایت آماده کرده که در ادامه با آنها آشنا می شویم. اولین محیط برنامه نوسی آنلاین سی پلاس پلاس ++C و کامپایلر آنلاین ++C با […]

آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C

آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C در این مجموعه به بحث آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C پرداخته می شود. این آموزش بصورت کاملاً رایگان از سایت پی استور منتشر گردیده است و شامل توضیحات کامل همراه با مثال های آنلاین برای شروع و یادگیری زبان برنامه نویسی ++C می باشد. این مجموعه […]

انواع متغير ها در ++C و نحوه به‌کارگيری آن‌ها

انواع متغير ها در ++C و نحوۀ به‌کارگيری آن‌ها در برنامه‌ها جلسه دوم آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به معرفي انواع متغير ها در ++C و نحوه به‌کارگيري آن‌ها در برنامه‌ها اختصاص دارد. انتظار مي‌رود پس از پايان اين جلسه بتوانيد انواع عددي صحيح در ++C را نام ببريد و متغيرهايي از اين نوع‌ها را […]

دستورات شرطی و انتخاب در ++C

همۀ برنامه‌هايي که در دو جلسه اول بيان شد، به شکل ترتيبي ‌اجرا مي‌شوند، يعني دستورات برنامه به ترتيب از بالا به پايين و هر کدام دقيقا يک بار اجرا مي‌شوند. در اين‌ جلسه‌ نشان داده مي‌شود چگونه از دستورات شرطی و انتخاب یعنی دستورات if else و switch همراه با مثال در ++C جهت […]

دستورات حلقه و تکرار در ++C

در این جلسه از سری آموزش های برنامه نویسی ++C در مورد دستورات حلقه و تکرار در ++C صحبت خواهیم کرد. تكرار، اجرای پی در پی يك دستور يا بلوكی از دستورالعمل‌ها در يك برنامه است. با استفاده از تکرار می‌توانيم کنترل برنامه را مجبور کنيم تا به خطوط قبلي برگردد و آن‌ها را دوباره […]

تابع در ++C

برنامه‌ها واقعی و تجاری بسيار بزرگ‌تر از برنامه‌هايی هستند که تاکنون بررسی کرديم. براي اين که برنامه‌هاي بزرگ قابل مديريت باشند، برنامه‌نويسان اين برنامه‌ها را به زيربرنامه‌هايي بخش‌بندي مي‌کنند. اين زيربرنامه‌ها تابع یا Function ناميده مي‌شوند. توابع را مي‌توان به طور جداگانه کامپايل و آزمايش نمود و در برنامه‌هاي مختلف دوباره از آن‌ها استفاده کرد. […]